معرفی شف و شرح وظایف شف در آشپزخانه

معرفی شف

در تعریف کلی شف شخصی است که بر تمامی فعالیت های آشپزخانه و نحوه عملکرد کارکنان آن نظارت دارد .وظیفه کلی وی کسب اطمینان از رضایت مشتری نسبت به طعم و مزه غذا و هم چنین آراستگی ظاهری آن می باشد .
اکثر شف ها در مواردی چون برنامه ریزی منو و قیمت گذاری، تأمین موجودی ،ایمنی و … مشارکت دارند .
معمولاً شف ها یک دوره 4 ساله در کالج می گذرانند تا مدرک شف را بگیرند . اما بسیاری از آن ها هم در مدارس هنر آشپزی کسب علم می کنند و بعد از حدود یک تا دو سال کار کنار یک شف موفق شروع به فعالیت جداگانه در این عرصه می نمایند .
 

وظایف شف

شف ها در آشپزخانه رستوران ها و هر جایی که غذا سرو می شود خدمت می کنند .آن ها تمامی فعالیت ها و عملکرد کارکنان آشپزخانه را زیر نظر دارند و بر کلیه مراحل آماده سازی غذا از جمله چاشنی ها نظارت دارند تا طعم ، مزه و آراستگی آن برای مشتری رضایت بخش باشد .
از وظایف دیگر شف برقرای قواعد مربوط به اصول بهداشتی و اطمینان از طبخ غذا با بهترین کیفیت ممکن و با رعایت تمامی استانداردها می باشد .وی بر تهیه تمامی تجهیزات مورد نیاز و منطبق با مقررات نظارت می کند .

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
آشنایی با اصطلاحات رایج صنعت هتلداری

 
 

شف هم چنین تمامی احتیاجات کارکنان را در نظر می گیرد و در جهت تأمین نیازهای آن ها با هدف بهبود عملکرد سیستم گام بر میدارد . با دانش کافی در زمینه برنامه ریزی تولید مناسب اطمینان می باید که سفارشات مشتری در زمان صحیح و با بهترین کیفیت به دست وی می رسد .
او باید در زمینه آماده سازی، تولید و نحوه طبخ غذا دانش کافی داشته باشد .نسبت به درخواست های مشتریان هوشیار است و در جهت رضایت کامل آن ها گام بر میدارد . یک شف خوب هم چنین در نحوه صحبت کردن و ارتباط با دیگران بسیار توانمند است . بسیار اهمیت دارد که وی ارتباطی دوستانه با کارکنان آشپزخانه داشته باشد . ارتباطی دوستانه و در عین حال مدیریتی بسیار منظم و دقیق .

 

پیشنهاد میکنیم این مقاله را هم بخوانید:
معرفی باریستا یا کافی من و شرح وظایف باریستا

 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند
شروع گفتگو در واتس آپ
سلام و وقت بخیر از اینکه "هلدینگ استیل پارس" را انتخاب کرده اید متشکریم. شما می توانید از طریق واتس آپ Whatsapp به کارشناسان ما در ارتباط باشید.
error: امکان کپی محتوا قفل است!!
preloader