معرفی انواع قهوه

معرفی انواع قهوه

برای آنکه بهترین قهوه را سفارش دهیم، باید انواع و اقسام آن را بشناسیم. با هم انواع قهوه را در سه بخش مرور می کنیم.

 

اسپرسو (Espresso)

این تصور نادرست وجود دارد که اسپرسو یک دانه است. در واقع کلمه اسپرسو به روش خاصی از دم کردن قهوه گفته می شود. اسپرسو نوعی قهوه است که در دستگاه اسپرسو دم می شود. دانه ها قبلاً خوب آسیاب می شوند و سپس دوز سریعی از فشار زیاد و آب گرم دریافت می کنند. این ترکیب فشار و آب، مقدار کمی قهوه متراکم با طعم غنی استخراج می کند. یک جرعه اسپرسو حدود 7 تا 9 گرم قهوه آسیاب شده می برد که حدود 2 اونس (56 گرم) قهوه اسپرسو تولید می کند. دو جرعه دوبرابر قهوه آسیاب شده می برد و دو برابر قهوه اسپرسو تولید می کند.

قهوه اسپرسو استیل پارس

کاپوچینو (Cappucino)

این نوشیدنی مرسوم در ایتالیا یک بخش اسپرسو، یک بخش شیر جوشیده و یک بخش کف شیر دارد. اگر به درستی دم شود، هر جرعه ای که می نوشید باید به مقدار مساوی قهوه، شیر و کف داشته باشد. ولی در بیشتر کافی شاپ های آمریکا، آن را در فنجان های 8 اونسی (226 گرمی) سرو می کنند. در حالیکه کاپوچینوی اصلی در فنجان 5 اونسی (140 گرمی) سرو می شود. کاپوچینو به معنای “کلاه کوچک” است و به لایه باریک کف در بالای قهوه اطلاق می شود. در ایتالیا هرگز پس از وعده غذایی یا بعد از 11 صبح، کاپوچینو نوشیده نمی شود.

کاپوچینو

 

3. لاته (Latte)

لاته محبوب و مشهور یک نوشیدنی اسپرسوی ایتالیایی است که دو بخش شیر جوشیده و یک بخش قهوه دارد. معمولاً از کاپوچینو بزرگتر است و شیر بیشتری دارد و در فنجان 7 اونسی (198 گرمی) سرو می شود. از آنجائیکه شیر فقط جوشانده می شود و کف زیادی ندارد، سطح مناسبی برای ایجاد طرح های هنری فراهم می کند. شیر بیشتر به معنای طعم رقیق تر است و برای افرادی که تازه با طعم قهوه آشنا شده اند مناسب تر است.

آمریکانو (Americano)

آمریکانو یک جرعه اسپرسو و آب اضافی برای بیشتر کردن آن است. این طعم رقیقی ایجاد می کند که بیشتر شبیه قهوه صاف شده آمریکایی است تا یک جرعه اسپرسو. می توان 6 تا 8 اونس آب (170 تا 220 گرم آب) اضافه کرد و البته مقدار آن به دلخواه متغیر است. این قهوه بدون شیر و به صورت قهوه سیاه سرو می شود.

کورتادو/جیبرالتار (Cortado/Gibraltar)

علیرغم اسامی مختلف، تنها چیزی که کورتادو را از جیبرالتار (جبل الطارق) متمایز می کند کافی شاپی است که این قهوه را در آن سفارش می دهید. کورتادو یک اسپرسوی اسپانیایی است که با شیر جوشیده بریده می شود (کورتادو به اسپانیایی می شود “بریدن”). این نوشیدنی کوچکی است که فقط کمی بزرگتر از ماکیاتو است و در لیوان 4 اونسی (110 گرمی) سرو می شود. نام جیبرالتار یا جبل الطارق در سال 2005 توسط کافی شاپی واقع در سانفرانسیسکو اختراع شد و به نوعی لیوان شیشه ای اطلاق می شود.

 

2 Comments

  1. مهسا مریدی گفت:

    سلام
    خواستم تشکر کنم از سایت خوبتون ، واقعا مطالبتون به درد بخور و مفیده
    من همه ی مقالاتی که دارید رو خوندم تا الان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند
شروع گفتگو در واتس آپ
سلام و وقت بخیر از اینکه "هلدینگ استیل پارس" را انتخاب کرده اید متشکریم. شما می توانید از طریق واتس آپ Whatsapp به کارشناسان ما در ارتباط باشید.
error: امکان کپی محتوا قفل است!!
preloader